niedziela, 8 maja 2016

B&W

Hejka!
Dzisiaj przychodzę do Ciebie z czymś z zupełnie innej beczki!
Spokojnie... będą zdjęcia ale trochę inne niż pozostałe.
Musisz koniecznie wiedzieć o mnie bardzo ważną rzecz. To że uwielbiam zdjęcia makro już wiesz, ale jest coś co uwielbiam tak samo jak makro - zdjęcia w czerni i bieli. 
Taaaaaak dzisiaj właśnie post czarno - biały!

Jeżeli kogoś zawiodłam to sooooory, ale zmiany muszą być! :)

Nie zabieram Cię dzisiaj w żadną podróż, musisz trochę odpocząć po ostatniej, dzisiaj tylko przeniesiemy się do czasów kiedy fotografowano, oglądano telewizję, czytano gazetę tylko i wyłącznie w czerni i bieli. Najlepsze jest to, że każdy był tym zafascynowany bardziej niż Ty jesteś teraz zafascynowany miliardem kolorów.


Nie robiłam także specjalnych zdjęć do tego posta. Dzisiaj znajdziesz tu prawie wszystko, zdjęcia sprzed wielu lat jak również wczorajsze czy dzisiejsze :)
Do dzieła!

Na początek oczywiście to co najpiękniejsze, najlepsze i moje ulubione, Twoje pewnie też - MAKRO! :)




Dobra tak na poważnie to już chyba tego makro wystarczy.
Jeżeli znasz się na kwiatach to pewnie poznajesz co to za piękny okaz, jeżeli się nie znasz to nie trudź się więcej - to tulipan. Jaki ma kolor? Właśnie o to tu chodzi! Masz teraz poruszyć wyobraźnię i opisać ten kwiat na jaki tylko sposób chcesz! Masz pełne pole do popisu :) 
Co dalej?


Skoro już jesteśmy przy naturze to spójrz na to zdjęcie. W jaki stan Cię wprawia. Rozpacz, smutek, przygnębienie. Na dole widać czarny las totalnie bez słońca i życia. Nad lasem wysoko, wysoko czarne chmury jakby miały zaraz wybuchnąć i sypnąć popiołem.
Widzisz w tym zdjęciu inne emocje niż ja? Gratuluję musisz kochać taką pogodę, albo jesteś bardzo pozytywną osobą :)
Jedziemy dalej!


Jak w jednej chwili, w jednym miejscu, w jednym obrazku/ zdjęciu dostrzec piękno, spokój, ciszę, radość, uśmiech, szczęście? No popatrz tylko na te przepiękne mordki. Aż łezka kręci się w oku z radości i słodkości tych malutkich, pięknych istotek.







Uwaga! Niby małe i słodkie ale swoje za uszami mają :) 


No i oczywiście nie mogło tu zabraknąć mojej małej uciekinierki księżniczki :) Jeszcze pewnie nie raz pojawi się post z jej udziałem. Czekaj cierpliwie :)


Teraz trochę inne "piękno". Co widzisz? poczekaj niech zgadnę - czarno białe beznadziejne zdjęcie typu - zobaczyłam, zrobiłam zdjęcie, poszłam. No... w pewnym sensie masz rację, tak było. Zdjęcie zostało zrobione podczas pieszej "wycieczki" po Słupsku. Miasto może i nie jest zbyt kolorowe i czyste... i pachnące.. i zbyt zachęcające... i... no nie ważne :) Chodzi o to, że ludzie lubią się skupiać na wadach często do takiego stopnia, że nie widzą kompletnie zalet i piękna. Według mnie Słupsk jest miastem wartym odwiedzenia chociażby z uwagi na swoją historię, która do krótkich nie należy. 
Co do tego zdjęcia ja widzę w nim smutek, starość ale również radość. Dlaczego? Przyjrzyj się dokładnie i pomyśl. 
Smutek - zobacz na zniszczony chodnik, brudny, okopcony, popisany budynek, próchniejące okna widać, że budynek ma niezłą historię i to niezbyt sympatyczną.
Starość - drewniane, czarniejące od próchnicy okna, uszczerbione mury, wystające kafelki w chodniku
Radość - stoi, nic mu nie zagraża, jest schronieniem dla wielu mieszkańców miasta, jest świadkiem wielu uśmiechów. 
Moja interpretacja jak zawsze jest dziwna i lekko śmieszna, ale wyobraź sobie... Ty masz to co tydzień, a moja rodzina i przyjaciele codziennie :) Na Twoją interpretację czekam w komentarzu :)


W końcu to na co pewnie czekałeś przez większość tego posta! Ludzie w czerni i bieli!


Człowiek najpiękniej pokazany to człowiek czarno - biały. 
Tak... to moje słowa :)


Co lubię w czerni i bieli? To, że nad pięknem ukazanym na zdjęciu trzeba trochę pomyśleć. Gdzie jest ukryte i czy w ogóle jest ukryte. Co autor chciał przedstawić i czy w ogóle myślał nad tym co robi. Na zdjęciu wyżej na pierwszym planie widzisz kobietę z psem. Myślisz sobie no okej spoko idzie sobie... To teraz pomyśl trochę bardziej. Zdjęcie nie tylko ukazuje ruch, ale również codzienność mieszkańców miasta. Zwykła chwila, zwykłego dnia pokazana na zwykłym zdjęciu. Gdyby zdjęcie było kolorowe nie dodawałoby uroku, wręcz przeciwnie zabierałoby cały efekt zdjęcia.


Dziewczyna grająca w kosza... co w tym takiego super?
Zobacz na jej sylwetę, a szczególnie zwróć uwagę na nogi. Zobacz na pracę mięśni, zobacz na układ rąk, zobacz jak pięknie zbudowany jest człowiek :)


Ta sama sytuacja co wyżej, ale teraz skup się na chłopaku. Gdyby zdjęcie było w kolorze, nie dostrzegłbyś tyle detali ile dostrzegasz teraz, z moją małą pomocą :)


Na koniec zostawiłam, to co najpiękniejsze w czarno białych zdjęciach przedstawiających ludzi - starość. Zdjęcie oczywiście nie oddaje mojej wizji cudownej starości, ponieważ moi dziadkowie nie lubią być fotografowani, ale jeszcze kiedyś ich namówię i wtedy zobaczysz dokładnie o co mi chodzi :)
W czarno białym zdjęciu ukazującym starszego człowieka jest najprawdziwsze piękno. Każda zmarszczka na twarzy, czy ciele, siwy włos, podpuchnięte oczy, zniszczone od przepracowania dłonie. Pomyślisz sobie teraz - no debilka, przecież w starości nie ma nic pięknego. Okej, masz rację, ale Ciebie też kiedyś czekają zmarszczki dlatego lepiej żebyś teraz dostrzegł w nich to czego inni nie potrafią i podwójnie cieszył się tym co masz teraz.
Ostatnio trochę się rozpisuję prawda? Próbuję Cię przyzwyczaić, niedługo będzie jeszcze więcej moich słów :)

Tym akcentem kończę mój dzisiejszy post. Jeżeli Ci się podoba to zostaw komentarz, to samo zrób w przypadku kiedy post nie przypadnie Ci do gustu :)

Ps.
Chcesz być informowany o nowościach na bieżąco? Chcesz widzieć więcej moich prac i wpisów? Zajrzyj tu - klik.

Do przyszłego tygodnia hej! :)



Czytaj dalej »

3 komentarze :

  1. świetny post i mega zdj :D Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne zdjęcia, co powiesz na małą współpracę, temat dla Ciebie To świat vlepek :) Jeśli jesteś zainteresowana napisz do mnie na nalepionymarketing@gmail.com

    a póki co zapraszam do siebie http://www.nalepiony-marketing.pl/

    OdpowiedzUsuń