niedziela, 23 października 2016

Cześć!
Jak Ci się podoba nasza Polska jesień? Trochę zimno prawda? Musisz się koniecznie ogrzać! Spokojnie! Znalazłam na to świetny sposób! 
Dzisiaj zapominasz o tym co dzieje się u Ciebie za oknem, pakuj się zabieram Cię stąd :) 
Kierunek -> Chorwacja
Tak to jeszcze nie koniec przygód z tym krajem :)



Jeżeli jesteś fanem seriali, a dokładniej jednego z nich, a jeszcze dokładniej Gry o Tron to idealny post dla Ciebie, w sumie wycieczka też. Dzisiaj odwiedzimy dwa miejsca, w których był kręcony właśnie ten serial. Jeżeli jesteś uważnym widzem i śledzisz wszystko na bieżąco powinieneś rozpoznać kilka elementów.

Zdjęcie tytułowe powinno już dać Ci trochę do myślenia. Żeby ułatwić Ci rozwiązywanie zagadek pozwoliłam sobie na odszukanie zdjęć z udziałem tych miejsc w serialu.


Teraz przyjrzyj się zdjęciu powyżej i spójrz na zdjęcie tytułowe. Widzisz podobieństwo? :)



Przeźroczyste kajaki również musiały zostać uwiecznione na zdjęciu. Było to dla mnie cudowne odkrycie, szkoda tylko, że nie miałam okazji się nimi przepłynąć i zobaczyć co pływa mi pod nogami kiedy ja wygodnie siedzę sobie w kajaczku :) 
Ale jak ja to mówię  - jest powód żeby wrócić i spróbować :)


Spacer obok Pałacu Sponza. Mnóstwo ludzi, turystów, wycieczek, przewodników z flagami czy parasolkami czy innymi znakami rozpoznawczymi. Uważaj, bo jak się zgubisz to tylko raz.


Oprócz tysięcy przewijających się tu turystów jest też mnóstwo... kotów. Kocham zwierzęta, ale tym razem ich widok wręcz mnie odpychał. Miejsce jest cudowne, ale widok brudnych, okaleczonych, głodnych i wychudzonych kotów, które patrzą się na Ciebie błagalnym wzrokiem kiedy przechodzisz nie jest zbyt sympatyczny.
Przepraszam, musiałam o tym wspomnieć.


Koniec smutnych opowieści, czas aby uśmiech wrócił na Twoją twarz! Idziemy dalej! Kolejne miejsce, które pojawiło się w Grze o Tron. Jestem ciekawa czy je rozpoznasz :) 


Jeżeli rozpoznałeś, no to brawo! Jestem dumna :) 
A dla tych, którzy nie mogą skojarzyć daję małą podpowiedź.


Trochę jest pozmieniane prawda? Ale da się rozpoznać. Fani Gry o Tron będąc w tym miejscu pewnie skaczą z radości! Przyznam się szczerze, że ja też chodziłam trochę jak pijana i to wcale nie dlatego, że niektóre odcinki "drogi" są krzywe ale po prostu chodząc po miejscu gdzie był nagrywany serial, który jest znany praktycznie wszędzie i ma tak ogromną oglądalność chyba nie można się nie zachwycać :)


Teraz sobie pewnie pomyślisz - przyjechała do Chorwacji i robi zdjęcia autom... ale spójrz na nie, przecież one są takie piękne i jeszcze stały tak ustawione, każde w innym kolorze, takie małe niepozorne :) 


Kolejne wspaniałe miejsce, już z mniejszą ilością kotów i z jeszcze większą ilością turystów - Split


Tu również był kręcony serial jednak nie w miejscach, które ja fotografowałam :)
Jednak jeżeli masz zamiar tu kiedyś wrócić tak jak ja oczywiście i chcesz się przejść trasą Gry o Tron wybierz się do Pałacu Dioklecjana jest to zarazem Pałac jak i Starówka Splitu. W podziemiach Pałacu była sala tronowa Daenerys jak również jej smoki, natomiast w rzeczywistości znajdują się tam stoiska z biżuterią i mnóstwem pamiątek.





Oczywiście ja nie mogę przejść spokojnie i nie zrobić żadnego "twórczego" zdjęcia. Tym bardziej, że było tam tyle wąskich, szerokich, kolorowych, szarych, czystych i brudnych uliczek, że po przejrzeniu wszystkich zdjęć dostałam lekkiego oczopląsu. Jednak wybrałam dla Ciebie te najpiękniejsze i najbardziej przyjazne dla oczu.



Tym oto zacnym akcentem kończymy naszą wycieczkę. Mam nadzieję, że sprawiłam Tobie i Twoim oczom przyjemność, bo w sumie od tego tu jestem i taki jest mój cel :) 
Mam również nadzieję, że choć trochę zmotywowałam Cię do podróży i ruszenia tyłeczka sprzed telewizora lub narzekania na wszystko co chodzi czy stoi, bo wiem, że taka ludzka natura. Człowiek rodzi się płacząc, a umiera narzekając tego już nie zmienię, jednak zawsze można coś ulepszyć lub poprawić :) 
Także nie siadaj, czekaj aż wrócę do Ciebie z kolejną niespodzianką! :) 
Do zobaczenia :*



Czytaj dalej »

3 komentarze :

  1. Cudowne miejsce, widać, że taki mały raj na ziemi... <3 Pierwsze foto, to z Chorwacji jest niesamowite! I jeszcze te przezroczyste kajaki - śmiesznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia! Co prawda nie oglądam Gry o tron, ale chętnie odwiedziłabym takie miejsca (i popływała przezroczystym kajakiem!), zwłaszcza gdy za oknem taka szara pogoda. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bajeczne miejsce! Dorzucam je do listy miejsc, które muszę odwiedzić.

    OdpowiedzUsuń